Olin viime viikolla onnekas ja pääsin toimistolle töihin. Olin jopa niin onnekas, että näin potentiaalisen asiakkaan silmästä silmään. Ja silti viikonloppuna koin epäonnistuneeni. Se johtui siitä, että en enää kyennyt ottamaan useammasta hanasta meille nyt tulevia uusia oppeja, toimintaohjeita ja myyntikoulututusta vastaan vaan ahdistuin. Valitettavasti olin silloin toimistolla ja ahdinkoni purkautui viereiselle työpisteelle. Minä olin suoraan sanoen tosi pahassa ja väsyneessä muutosvastarinnan tilassa. Ei kaunista marinaa. Ohje oli napakka. Mitäs siinä valitat, tee niinkuin sanovat, ota ohjeet  ja kokeile ja kun ei onnistu sano siitä. Vasta siitä. Juu, näin olisi itsekin varmaan ennenpitkää itselleni sanonut, eihän tässä auta pullikoida. Mutta siinä tilassa se ei onnistunut vaan enenmmän halusin pelätä, että se mitä suunnittelevat ei onnistu ja siitä seuraa kamalia asioita. Tai että se ei onnistu minulta ja siitä seuraa kamalia asioita minulle. 

Vaikka olen jo monta kertaa sanonut, että rauhoitu.Suuressa viisaudessaa he ovat nyt päättäneet muuttaa kaiken kerralla. Tästä aiheutaa sinulle nyt kuormaa, kun et tiedäkään kuinka tehdä töitäsi. Ja eihän siinä mitään, jos taustalla olisi vaikka mekaaninen suoritus. Mutta taustalla on asiakas, joka odottaa vastausta, odottaa innostunutta asioiden pohtimista, odottaa järkevää ehdotusta, jolla on sopimusehdot, jolla on käsitys kuinka asiat menee ja mitä sinä teet, olet stressaantunut, se näkyy varmasti vai osaatko peittää sen? Tarviiko sitä edes sanoa, voithan sanoa, että asia on vaiheessa ja tarkistat. Miksi kaiken pitäisi tulla kuin apteekin hyllyltä. Nämä ovat ihan omia määritelmiäni hyvästä asiakaspalvelusta ja asioiden hoitamisesta. Rauhassa ja kunnolla. En ole edelleenkään jäniksen selässä, vaikka kropassa siltä tuntuisi.

Pahin mitä voi tapahtua on se, että yksi aamu tämä on ohi. Aamulla saa nukkua niin pitkään kun jaksaa. Lähteä aamupalan jälkeen hiihtelemään. Kirjoitella näitä ajatuksia rauhassa. Ei stressiä  kvartaalibudjetista. Ei pakollisia palavereita. Ei asiakas teamseja. Ei ohjeita. Eikä palkkaa. Eikä asiakassuhteita. Ei ylpeyttä onnistumisesta. Ei mielenkiintoista haastetta.Se tulee varmasti. Se aika. Taistele siihen asti. Opi vaikka hitaammin. Asenne ratkaisee ei nopeus. Johtaja määrää. Katso samaan suuntaan. Nauti matkasta loppuun saakka.