H1 lähestyy loppuaan. Olen 60% töissä ja 82,6% budjetissa. Saan siis hyvin omintunnoin vuodattaa tätä, kun päivän ensimmäinen asiakastapaaminen peruuntui. Muutama työkaveri näkyy vaihtaneen työpaikkaa saatuaan lomautuslapun. Sehän minulla heti kävi mielessä, kun jouduin kirjaantumaan työnhakijaksi. Että joku lähtee varmasti. Etäännymme toisistamme etätyön aikana. Ja kun on vielä työtön työnhakija lomautuksen takia, niin kyllä vaan, parhaat palkataan pois kuljeksismasta. Harmittavaa. Kukaan ei ole kysellyt minun perään, enkä minä ole kysellyt minnekään. Elokuussa on toisin, sillä silloin minunkin täytyy hakeakin muualle töihin täyttääkseni lomautusehdot. Olisipa se kuitenkin yllätys, jos pääsisin edes haastatteluun. 

Tunnen, että myös omalta osalta Korona-kevään kokonaisvaikutus näkyy vasta syksyllä. Myynni sykli on niin pitkä. Nyt olen korjannut jo kauan sitten kylvettyä viljaa. Kylvö käy laiskahkosti. Näen että puhti on poissa. En usko näihin tapaamisiin. No jaa, minulla on liian monen vuoden kokemus siitä, että juuri kevään tapaamiset kuihtuvat kesällä. Keväällä katsellaan kaikenlaista muuten vaan. Syksyllä vasta sitä, mitä oikeasti hankitaan. Siitä se johtuu.

Elän jotenkin omassa kuplassani. Tasapainottelen videoneuvotteluiden kanssa. Uusia asiakkaita tulee videolla tai jättää videon jakamatta. Minä jaan nyt jo kuuliaisesti, koska sitä johdosta toivottiin. Lisäksi olen huomannut, että totta se on, minusta tuntuu paremmalta, kun joku muukin tulee videolla mukaan ja näen miltä hän näyttää.  Tiimini tapaa virtuaalisesti videoin. Minä en edes enää muista miltä he näyttivät livenä. Jotkut käyvät konttorilla. Minä en ole saanut itseäni sinne vielä. Haluan aamuisin mieluumin lenkille kuin konttorille. Ja jos päivällä on tilaa, mieluumin teen kotona jotain hommaa, lasken sen lomautukseksi, kuin notkun työpaikalla. En tiedä onko tämä viisasta.

Kesän tulo tuntuu mukavalta. Voisin vaikka vannoa, että se tuntuu vielä paremmalta kuin koskaan aiemmin. Olen hengissä ja valmis nauttimaan näistä tuoksuista, väreistä ja niin no ennenkaikkea ensi viikoksi olen vuokrannut kesämökin. Teen sieltä alkuviikon töitä ja sen jälkeen chillailen ensin lomautuksilla ja sitten juhannuksen vietossa. Mahtava ajatus. Yleensä kesämökki on vuokrattuna vasta kun on jo loma. Nyt minulla on muutaman päivän verran lomaa joka viikolla. Ja Kesäloman aamukamman piikit vähenevät paljon nopeammin. Niin kauan kuin rahat riittää, tämä tuntuu mukavalta elämältä, nyt kun Koronan uhka on väistynyt.