Oli ihana raikas loma. Loman aikana tosin tapahtui maailmalla entistä ikävämpiä asioita. Ja huomasin monen alan yrityksen aloittaneen muutosneuvottelut ja irtisanovan henkilöstöään. Meneillään on oikea taantuma, ei enää sen uhka. 

Myyntini sakkaa pahasti. Onneksi ei kaikilla organisaatiossani. Toisaalta se saa minut katsomaan peiliin. 15 vuotta tätä on tahkottu, mikä nyt mättää? Onko oma lähtö lähellä? 

Pomon kanssa käydään keskusteluja tulevasta koulutuksesta. Kuuntelen ja myötäilen. Oikeasti ajattelen, että voi miten tätä nyt jaksaa, kun se menikin näihin aiheisiin ja kohtiin. Olisin itse muokannut työnkuvaani juuri toiseen suuntaan. Se alkaa olla mahdotonta. Alan olla mahdoton työntekijä. Tarvitaanko kaltaistani myyjää enää lainkaan?

Pidän sitä voittona, että silloin, kun aloitin tämän blogin, annoin sille jo noin kuvaavan nimen ja yhä olen meillä töissä. Vuodet ovat kuluneet ja olen yhä pysynyt veneessä, vaikka kokoa ajan on tuntunut etten enää kauaa. Tänä vuonna on tuntunut vahvasti, että minä en enää niinkään aktiivisesti souda vaan istun ja hyperventiloin. Sohin airollani aika typertyneesti, vaikkakin sentään yritän ja minua ärsyttää. Haluaisin paljon ja en jostain syystä saa nyt omaa panostani siihen rytmiin, jota minulta odotettaisiin.  Saako meillä epäonnistua kuinka kauan? 

Kaukana on Flow ja tunne, että minä johdan asioita. Nyt asiat johtavat minua ja minä yritän ymmärtää mitä tehdä seuraavaksi. Kaikki muutos lähtee kuitenkin itsestä. Siitä miten ja mitä minä saan aikaiseksi. Saisinko enemmän irti jostakin muusta työnkuvasta tai roolista? Minulla on kyllä työhaluja, mutta jatkuva epäonnistuminen on masentavaa. Jokainen yritys turhauttaa, jos tulosta ei synny. Haluaisin tehdä lopuilla työvuosillani jotain aivan muuta. Siinä se on kiteytettynä. Jos tämä ei onnistu, miksi minä yhä olen tässä roolissa turhautumassa? Tämä ei ehkä koskaan ole ollut oikea rooli minulle, kunhan ajauduin siihen ja koska asiat aiemmin onnistuivat hyvin, työ on ollut kivaa. Työpaikkakin on aivan huippuluokkaa. onnentyttö, että sain nämä 15 vuotta nyt ainakin.