Sehän meni sitten täysin vihkoon koko kvartaalin loppu, kun asiakas halusi jotain muuta kuin meidän johto. Minä kuuliaisena yritin, ja yritin ja huomasin, miten vaikeaa on toteuttaa Asiakas on tärkein -kohtaa, kun oma palkitsemisjärjestelmä ohjaa toisaalle. Lopputulemana oli aika stressaantunut myyjä, joka hetken tunsi jopa syvää vihaa asiakkaitaan kohtaan. Olen aina ollut huono häviäjä ja ilmeisesti onnistunut nykyään aika usein saamaan tahtoni lävitse. Viime perjantaina olin hirvittävän pohjalla ja väsynyt.

Onneksi viikonloppuna oli ajatuksia selvittävää toimintaa ja taustalla pohdin paljon itseäni. Tulin siihen tulokseen, että minä olen nykyään ihan liian tosissani tässä kaikessa mitä leipätyökseni touhuan.Missä on ilo. Mutta kun nuo kvartaalit on niin lyhyitä. Harmitti. Mutta eihän tästä ole muuta tietä, kun yrittää palata siihen jo hyvin alkaneeseen myönteisen hakemiseen. On tietysti oikein, että antaa myös vihan tunteiden tulla ulos. Että ymmärtää mistä ne johtuu. Ja ennenkaikkea, että niistä pääsee yli. 

Maanantaina työt aloitti aivan toisella fiiliksellä. Onhan se hienoa, että minulla on tämä työ, jossa voi voittaa paljon ja hävitä paljon. Ennenkaikkea se on hienoa siksi, mitä saamme niille Asiakkaille aikaiseksi. Sitäpä siis lähden tänäänkin hakemaan ja siitä nauttimaan, että on tällaisia mahdollisuuksia oikeasti perehtyä asioihin. Asiakkaiden haasteet ovat mielenkiintoista ratkottavaa.Ulkona on syksyn ruskan ihanat värit ja se tarkoittaa, että edessä on taas pitkä, kylmä ja pimeä vuodenaika. Siitä ei selvitä vihalla, stressaamisella tai puristuksella vaan innostuneisuudella.  

Voisin jättää tämän kaiken taakseni ja elämä olisi tasaista. Joskus niin tulee käymään, sillä tie meiltä ulos on lopulta aika lyhyt sekin. Niinkuin elämä nyt muutenkin tuntuu olevan. Yritän oppia suhteellistamaan kaiken. Jos joka päivä teen parhaani ja olen kiitollinen siitä, että saan tehdä sen. Toivon, että voin löytää itselleni paljon palkitsevampia tunteita kuin yrityksen palkitsemisjärjestelmien raha. Jos minulta kysyttäisiin, mitä haluaisin palkinnoksi, niin se olisi itseasiassa uusi mielenkiintoinen Asiakas. Ja sen palkinnon voi löytää kyselemällä.