Jalkaleikkaus on takana ja olen lojunut sohvan vankina jo 2 viikkoa eli yhden kolmasosan. Työ sujuu, jos jaksaa sietää puuduttavia asentoja ja jaksaahan niitä sietää, jos vaihtoehto on TV ja suoratoisto. Voi kyllä, haluaisin olla oman elämäni sankari enkä seurata sivusta kuvitteelisia tarinoita. Mutta kyllä kummallekin riittää aikaa.

Työnteko on jotenkin vakiintunut. Teen pikkuhiljaa asioita eteenpäin ja ärsyynnyn, kun tulokset laahaa perässä. Ihan koko ajan. Täytyy todella olla optimisti, jos vielä toivoo, että tästä minun puurtamisesta noustaisiin ihan tavoitteiden tasolle.Ja silti, minusta tuntuu, että se on ihan kulman takana se menestys. Ja siksi minä jaksan. Yhä jaksan.

Eilen puhutiin merkityksellisyydestä ja totesin, että jos en minä olisi tässä niin joku muu olisi ja siksi en koe olevani itse tai edes työni olevan työnantajalleni mitenkään merkityksellinen. Mutta työnantajani on minulle merkityksellinen kyllä. Antaa leivän ja viinin sekä antaa ne mahdollisuudet, joita odottaa joskus ikuisuuksiin. Itse puolestani olen merkityksellinen lähinnä perheelleni. Miehelleni ja lapsilleni sekä sisaruksilleni. Hyvä niin. Yhteiskunnan kannalta olen vain veronmaksaja, en mitenkään merkityksellinen ihminen. Elämäni tarkoitus on nauttia näistä päivistä, oppia uutta ja keskustella muiden eläväisten kanssa maailman menosta. Itselleni olen hyvin tärkeä ja rakas. Ainoa.

Kehityskeskustelu patisteli tavoitteisiin ja toiveisiin. Keksin vain yhden. Jospa jossakin vaiheessa saisin sen 4 päiväisen työviikon ja enemmän aikaa elää.Mietin, että se ei kyllä varmaan ollut se tavoitteellisuus, mitä työnantaja halusi minun tunnistavan itsessäni. Mutta pysähdyin miettimään ja en keksinyt muuta, kai nyt joku heidän antamien tavoitteiden täyttäminen on itsestään selvyys tavoite. Ja minä hain viime talvena uutta työtehtävää, mutta jouduin huomaamaan, etten halunnutkaan sitä. Se oli avartava kokemus. Pidän siis tästä kohdasta elämääni enkä oikeastaan haluaisi paljoa muuttaa. Jos vaan kuntoudun ja pääsen ulos lenkille, niin taivas aukeaa :)