Ensimmäiset pari viikkoa työmaalla alkaa taas olla takana. Tämä jälkimmäinen niistä kului kokonaan etänä. Mieli on virkistyneen ja intoa puhkuvan sijaan aika vetämätön ja ajatus etten sanoisi harhaileva. Herää kysymys, voiko samaa työtä edelleen tehdä, jos oma innostus on näin matalalla tasolla. Vai saanko innostuneisuuden takaisin, jos päätän, että ensi viikon teen konttorilta ja saan muilta kaipaamaani energiaa? Minä itse en riitä siihen, että jaksaisin olla aktiivinen, niinkuin roolini myyjänä kuitenkin edellyttäisi. Muutamat lähetetyt meilit eivät ole sitä, mitä lasken aktiivisuudeksi. Okei, oli pari oikeaa keskustelua ja yksi tapaaminen-etänä. Okei, olen katsellut millaista elämää taloudessa nyt on, olen tarkistanut jokaisen mielenkiintoiselta kuulostavan yrityksen siltä varalta, että heistä voisi tulla uusi prospektini. Okei, olen kuunnellut webinaareja ja lueskellut kaikenlaista. Ajatellut paljon. Mutta silti, ei se ole sitä, mitä lasken aktiiviseksi toiminnaksi ja minä en ole innostunut. haluaisin paljon enemmän säpinää ja etenemistä.

Sitten mietin., että jos päivittäisi CV:n ja hakisin vaan uutta, jotain ei näin abstraktia kuin IT-ala. No arvatenkin, en jaksanut edes ajatella, mitä se vaatisi. Missä on vanha ja miten CV:t nykyään tehdään? Minne muualle edes hakisin ja miten perustelisin sen? Mikä minua kiinnostaisi tarpeeksi, että uskaltaisin edes heittäytyä kohti uutta, hyvin erilaista maailmaa? Palkkaako joku näin vanhoja, joo no sen tiedän, että ikätoverini ovat kyllä pitäneet pyörät pyörimässä ja vaihtaneet, kun ovat kyllästyneet kohtuuttomiin työympäristöihinsä. Toki kuitenkin IT-alan sisällä. Mutta kun meillä on tässä työyhteisössä tällähetkellä kaikki aika hyvin. Yritys kehittyy ja muiden työt rullaa kyllä, meitä tuetaan ja kannustetaan. Tai pitäisi varmaan mennä itse haastattelemaan, mitä mieltä muut oikeasti ovat.

Mitä ihmettä, olenko nyt jotenkin työstä riippumattomasti aivan down. Ehkä tämä on vaan perjantain ja pienen panikoinnin aikaansaama hetki elämässäni. Hyperventiloinnin sijaan, voisin hengittää hetken rauhallisesti ja tehdä sen päätöksen, että ei enää kokonaista etäviikkoa tänä syksynä. Ei edes silloin, jos siinä on jo useita asiakaspalavereja-etänä. Minä tarvitsen työyhteisöä, joka ei ole Teamsissa tapahtuvaa satunnaista keskustelua.Minua ahistaa nyt. Anna sen mennä ohi ensi viikolla.