Eilisen maanantaiangstin jälkeen nukuin huonosti. Aamupuuroa syödessäni huomasin uutisen, jossa yrityskauppoja on tehty enemmän kuin pitkään aikaan. Pohdin olisinkohan minä, nyt työelämässä kouliutuneena ja monia kokeneena, hyvä yrittäjä. Tai edes oman leipäni tienaava yrittäjä. Monipuoliset työtehtävät ainakin teoriassa olisivat valmistaneet minua katsomaan liiketoimintaan liittyviä asioita monesta kulmasta. Aina olen ollut töissä kasvuyrityksissä ja tiedän miten edetään kun voimavarat paukkuu. Tai no rahoitushan siinä tietysti tulee vastaan. Ja jos ryhtyisin yrittäjäksi, mikä se olisi lopulta minun alani :) Mille tulevaisuuden Suomessa on yhä kysynytää ja tarvetta. Missä voisin tuoda markkinoille jotain kilpailuetua ja hyötyä, jolla saisin asiakkaita ja puuhani menestymään. Mielelläni palkkaisin mukaan myös ne tuttavani, joilla ei ole töitä.

Mielenkiinnosta kävin katsomassa myytäviä yrityksiä. Aika perinteistä ja saipppuakauppias? Juu ei. En minä suurten rahojen perässä vaan elinkeinon. Mutta voiko mikään yritys menestyä jos toimitusjohtaja ei ota riskejä? Kyllä siinä joku superidea täytyyy olla jota kohti on menossa.