Jäin miettimään tämän vuoden mysteeriä. Vaihdoin tiimia jälleen kerran ja koska olen vaihtanut aika vastakin, niin minulla on ollut aiempaan ja muihin verrattuna tosi vähän auki nk. oppoja eli myyntimahdollisuuksia. Tämä vuosi on tuntunut mukavalta tehdä töitä juuri siksi, koska en ole joutunut repeämään joka suuntaan. Ja kun jossain vaiheessa kävi niinkuin kävi, eli että tajusin ettei osasta ole myyntiä tulossa suljin ne heti ja koska näytti, että juuri se ratkaisu, johon olin keskittynyt ei toimi pyysin toimenkuvaani liittyen tiimin vaihtoa. Loput asiakkaani saankin sitten tuotua kotiin. Ja koska näin kävi, saavutan myös minulle asetetun kokonaistavoitteen ja teen jopa henkilökohtaisen ennätykseni kokonaismyynnissä. Mielenkiintoista. Suoraan sanoen vähemmän on enemmän. Ja minä olen pysynyt mukana stressaantumatta.

Pitäisikö minun oppia itse tästä nyt jotain? Semminkin kun minulla on takana yli 10 toistettua myyntivuotta. Koska vaihdoin tiimiä, niin minun edellisen tiiminvetäjäni ajatellaan epäonnistuneen ja minunkin ainakin vähän. Itse haluaisin nostaa esille kuitenkin tämän keskittymisen. Minusta teimme jotain kuitenkin todella oikein. Vai onko tämä vaan satunnaisvaihtelua. Merkityksellisen voitto näennäisestä puuhastelusta. Aina joku myynnin vetäjistä mittaroi toisen toimialan myyntimittareilla. Eniten inhosin yhtä meillä pyörähtänyttä konsulttia, joka keskittyi täysin ulkokultaisiin raameihin. MInä katson vain tulosta. Ja tänään olen niin Happy kuin joulukuussa ennen kauden loppua jo vain voi olla. :)