Takana on kahden kuukauden ihme. Olen ollut sen parissa niin kiinni, että en ole ehtinyt edes vuodattaa sitä tänne.Oikein nauratti, kun luin viimeisintä kirjoitustani. Siis minäkö nuolaisin ennenkuin tipahtaa, pah. Vertauskuvilla jatkettuna siinä kävi lopulta niin, että minulle lapioitiin herkullista keittoa, kerrankin isolla kauhalla, enemmän kuin pienellä lusikallani ehdin suuhuni laittaa. Yritin tietysti parhaani, ahneena kuin aina ja lopputulos oli kertakaikkiaan mahtava. Minä voitin lähes kaiken maineen ja mammonan, mitä rakas(!) työnantajani oli vuodelle 2018 myynnille viritellyt. Eikä tässä vielä kaikki, reilu markkinamies raottaa muovipussin suuta ja käsi tuo tarjolle pari yllätystä lisää. Pilvistä valui tilauksia vielä koko alkuvuodenkin niin, että olen tänään, maaliskuun alussa, loman kynnyksellä, tehnyt kasaan jo Q1:sen tavoitteeni reilusti. Voin siis todellakin istahtaa alas hetkeksi, virittäytyä lomaan ja antaa ilon väikkyä. Ette näin iloista ja rentoa myyjää olekaan muuten nähneet aikoihin. Paitsi on tässä nyt sellainen juttu, että suomalaisena ei oikein tiedä kelle tätä iloa jakais. Etteivät luule leuhkaksi. Siis tuli tänne :)

Minusta tuntuu hyvinkin seuraavanlaiselta. Olen elämäni duunissa. Työnkuva vastaa nykyään täysin kykyjäni ja saan todella toteuttaa itseäni. Olen super-orientoitunut ja koska hyvä flaksi on paukkunut jo kaksi kuukautta, en katsele edes taivaanrantaan pilviä huonoja enteitä tähyillen vaan uskon vakaasti, että korttikäteni on toistaiseksi ehtymätön. Sen kun lyön avaan taidolla  niin pelin myötä kerään voitot.. Eipä tässä mitään, olen jo niiiin vanha, että osaan nauttia flowsta. Heittäytyä menestyjän rooliin. Vaihtelu virkistää. Luen näitä kirjoituksia sitten eläkkeellä, jos sinne saakka selviän terveenä. 

Olen myös hyvä analysoimaan. En olisi menestyjä, jos konsernin johto ei olisi tehnyt tavoite remonttia ja johdon uudet tavoitteet suosisi juurikin sellaista työnkuvaa tekevää henkilöä kuin minä. Työpaikan sankarit vaihtuvat sen mukaan, mikä on päätavoite. Tai siis kaikilla meillä on omat tavoitteet. Mutta just mun peli kulkee nyt. Osa sankaruutta on oikea pelityyli, osa onnea ja osa sitä, että aika on suotuisa. Siksi kenenkään ei kannata tulla nyt selittämään mitään, siis häiritsevää. Kun on elämäni flaksi käsissä niin pelaan ilman muuta vielä hetken tältä paikalta. Ootatko tuota sen aikaa. Istu alas kiireemmiltäs. Jahka tämä on ohi niin rupatellaan sitten taas.