Siitä se sitten taas kännistyi, omakin muutokseni organisaatiossa. Hieman stressaa, mutta myönnän, että enemmän innostaa. Siirryn taas vertikaalisesti, eli kyse ei ole mistään "paremmista" työtehtävistä tai uraputken ylennyksestä. Käytännössä toistan siis saman, minhin olen tavallaan tottunut. Myyntityöni kohderyhmä vaihtuu.
Minä en rehellisesti tiedä, osaisinko millä tavalla motivoituakaan toisenlaisiin mittareihin. Jo reilu 15 vuotta sitten totesin, että kun sain eteeni myyntiluvut, budjetin ja silloisen myyntitiimini vetovastuun, tiesin paremmin kuin vuosikausiin mitä minulta odotettiin. Ehkä se natsasi sitten siinä, loppuelämän kohtalo. Sillä itsestähän se on kiinni. Jos olisin eilisessä pitkässä "kehityskeskustelussa" pontevammin osoittanut haluani siirtyä tukiorganisaatioon, pois myynnistä, sekin olisi ehkä toteutunut. Mutta siinä tapahtui täsmälleen samoin kuin vuosia sitten. Kun kuuntelin sisäistä ääntäni, minusta tuntui, että minulla on yhä annettavaa tälle tärkeälle osa-alueelle organisaatiossamme. Ilman asiakasta ei ole koko organisaatiota. Minusta tuntuu, että minä osaan kuunnella ensin ja jos tavoitan itse ratkaisun, sen jälkeen avata myös asiakkaalle miksi hänen kannattaa olla juuri meidän asiakas. Siitähän se myynti sitten lähtee. 

Olen varma itsestäni, mutta taas tietysti jännittää, että millainen on uusi tiiminvetäjä. Tunnen hänet vuosien takaa ja niin hänkin minut. En ole ihan varma olemme match. Toisaalta se selviää kyllä varmasti suhteellisen nopeasti, miten tämänkaltainen yhteistyö alkaa sujumaan.