Olen lukenut paljon keskustelua siitä, miten Windows 10-päivityksen myötä luovut yksityisyydestäsi jne jne. Olen itsekseni pohtinut, että mikäs siinä toiminnassa nyt niin salaista on. Petteri Järvinenkin sanoi, että tietoa on kerätty jo kauan muidenkin toimesta ja Google suorastaan arvaa ajatukset sen vuoksi ja eikö se ole vaan hyvä. Joo, sehän on hyvä, paitsi että eilen tajusin, ettei olekaan sitten kun oikein kunnolla kategorisoidaan. Mitä tapahtui?

Olin väsynyt töistä ja maleksin netissä sen sijaan, että olisin lähtenyt ulos virkistäytymään (oikeampi liike, mutta nythän ei saanut vaatia ryhtiliikkeitä). Tein aikani kuluksi ja mielenkiinnosta kaksi testiä, toisesta sain tulokseksi syntymän aikaisen listaykkösen ja toisesta elokuvan, joka oli in vastaavalla hetkellä. Seuraavaksi huomasin, että sainkin mainoksia seniori tabletista, jota olisi helppo käyttää sekä "mature dating"-palvelusta. Okei, joo, ymmärrän. Google sitten päätti että nämä tuotteet ja palvelut sopii tuolle ikälopulle luuskalle.

Vaan kun ei sovi eikä lopulta kiinnosta yhtään. 1) Olen kuitenkin töissä päivittäin tekemisissä diginatiivien kollegoiden kanssa, minulla on ollut vuosikausia työni puolesta parhaat mahdolliset (kohtuuhintaiset) laitteet ml. tabletti ja kännykkä, pilvipalvelut ja tiedonhallintaratkaisut. 2) Henkilökohtaisesti olen puolestani naimisissa ja kas mieheni on minua nuorempi ,toki mature, kai?.

Sen sijaan pysyäkseni ajan tasalla minua kiinnostaa uusin tekniikka ja muu vastaava. No löydänhän minä sitä tietoa ilman Googlen apuakin. Tämä nyt vain konkreettisesti jysäytti ajatukseni toiselle raiteelle. Aika suppeaa, jos Tena-Ladyt ja rollaattorit vilkkuvat mainoksissa. Diginatiivien optimoijien kanssa saa näköjään aina pitää puolensa. Tervetuloa kultainen ikä.