Työelämäkin olisi vallan yksinkertaista, jos ei ehtisi kuikuilla olan yli kollegoiden tekemisiä ja olla kateellinen. Tätä yritän. Joskus kuitenkin tilanteen monimutkaistaa, jos joku heistä oikein vartavasten ottaa kontaktia ja patistaa tekemään jotain. Hyvällä tarkoituksella varmaankin,mutta tarkoitusperiä jää kuitenkin pohtimaan ja joissain tapauksissa sekoaa omissa askeleissaan. Silloin täytyy kuunnella "sydämen ääntä" eli siis seurata omaa moraalista ohjekirjaa. Työelämässä, jossa maksetaan provisiopalkkaa, menee jossain ahneuden ja omasta itsestä huolen pitämisen välissä nk. veteen piirretty viiva. Ja tämä viiva on myyjästä riippuen siellä moraalin ohjekirjassa eri. Kirjoitin lounaasta Ahmed Ahneen kanssa. Pöydässä oli hyytävä tunnelma. Ja minä väistin, sittemmin Ahmed Ahne "voitti". Mutta olen huomannut, että Pomo katsoo minua näissä tilanteissa pahasti ja pitää huonona pelurina, koska en uskalla taklata kunnolla rysäyttäen. Sillä niinhän se on, että minun tulokseni on sidottu suurempaan kuviooon, siihen mistä pomoni tienaa. Voisinko siis sysätä tämänkin hänelle? Selvitä sinä itse sitten, että missä se viiva menee. Sehän ei ole huono, joka ehdottaa vaan se joka maksaa.
Olipa hyvä johtopäätös. Minun pitäisi varmaan aina alkaa vuodattaa asioita, jotta ymmärtäisin mihin edetä :)